Friday, September 18, 2009

ပညာေရးစနစ္ တစ္ခုရဲ႕ရည္႐ြယ္ခ်က္က လူတိုင္းဘြဲ႕ရၾကဖို႔လား

ဘယ္ေန႔ကလည္းေတာ႔ မမွတ္မိေတာ႔ပါ။ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာနဲ႔ စကားလက္ဆံုက်ေနရင္း ဆရာက သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရစနစ္အေၾကာင္း ေျပာျပခဲ့တယ္။ ဒီႏိုင္ငံမွာ အေျခခံပညာၿပီးသြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အဆင့္ျမင့္ပညာသင္ခြင့္ရွိတဲ့သူရယ္၊ အသက္ေမြးပညာသာသင္ခြင့္ရွိတဲ့သူရယ္ဆိုၿပီး ခြဲျခားလိုက္တယ္တဲ့။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေမးၾကတာေပါ႔။ အသက္ေမြးပညာသာ သင္ခြင့္ရွိတဲသူေတြက တစ္သက္လံုး ဘြဲ႔မရႏိုင္ေတာ့ဘူးလားလို႔။ အဲဒီေတာ႔ ဆရာကေျပာတယ္...
ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ ဦးေဏွာက္နဲ႔ အလုပ္လုပ္မယ့္သူေတြတင္ လိုအပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ေျခေတြလက္ေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္မယ့္သူေတြလည္း လိုတာပဲ။ ဘြဲ႔မရတာနဲ႔ လူရာမ၀င္ေတာ့တာမွ မဟုတ္တာ။ သူလုပ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူဟာ ဘယ္ပညာေရးနဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္ ၊ဘယ္သူဟာ ဘယ္အသက္ေမြးမႈနဲ႔ သင့္ေတာ္တယ္ ဆိုတာကို အၾကမ္းသေဘာ ခြဲျခားေပးျခင္းကိုက အေျခခံပညာ စာစစ္အဖြဲ႔ ရဲ႕အေရးႀကီးတဲ့ အလုပ္တာ၀န္တစ္ခုပဲ။ ပညာေရး စနစ္ေကာင္းဆိုတာ လူတိုင္းကို ဘြဲ႔ရေအာင္ေလ့က်င့္ေပးဖို႔မွ မလိုတာတဲ့။ လူတိုင္းကို အသက္ေမြးႏိုင္ေအာင္၊ ပတ္၀န္းက်င္ကိုအက်ိဳးျပဳႏိုင္ေအာင္ ပညာေပးလိုက္ႏိုင္ရင္၊ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးႏိုင္ရင္ အဲဒီစနစ္ကို ပညာေရးစနစ္ေကာင္းလို႔ ေျပာရမွာေပါ႔တဲ့့။ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔ရဲ႕အျမင္ေတြေျပာၿပီးေတာ့ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေမးတယ္ မင္းတို႔ႏိုင္ငံမွာ လူတိုင္းဘြဲ႔ရဖို႔ လိုေနလို႔လားတဲ့။ အားလံုးကိုဘြဲ႔ရပညာတတ္ေတြျဖစ္ေအာင္ အေျခခံပညာအဆင့္မွာ ဘယ္လိုေလ႔က်င့္ေပးလိုက္လဲတဲ့။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ သူ႔အေမးေတြကို မေျဖပဲ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ဟာ ဆရာေျပာတဲ႔ ပညာေရးစနစ္ေကာင္း တစ္ခုရဲ႕ အဓိကရည္႐ြယ္ခ်က္ (၂) ခုကိုဘယ္ေလာက္ထိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္သလဲဆိုတာကိုပဲ စဥ္းစားေနမိတယ္။



သာသနာေရး


တန္ဖိုးႀကီးလွ လူ႔ဘဝ


တန္ဖိုးႀကီးလွ လူ႔ဘဝ

ဗုဒၶဘာသာစာေပလာ ဘံုဘဝအယူအဆေတြအရ၊ သတၱေလာကထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရႏိုင္တဲ့ ဘဝေတြကေတာ့ ငရဲတိရိစၧာန္ဘဝ၊ လူ႔ဘဝ၊ နတ္ဘဝ၊ ျဗဟၼာဘဝတို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဘဝေတြထဲမွာ လ႔ူဘဝဟာ တန္ဖိုး အရွိဆံုးပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္။

တန္ဖိုးးကို လူေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး သတ္မွတ္ၾကမွာပါ။ အခ်ိဳ႕က ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းႂကြယ္ဝမႈ၊ အခ်ိဳ႕ကလည္းရာထူးဂုဏ္ထူး ႀကီးမားမႈ၊ အခ်ိဳ႕ကလည္း ပညာဗဟုသုတ ျပည့္စံုမႈ စသျဖင့္ ကိုယ့္စိတ္ညြတ္ရာကိုယ္ တန္ဖိုးအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါလိမၼယ္။

ဒီပို႔မွာေတာ့ သတိ၊ ဝီရိယ နဲ႔ ဉာဏ္ ဆိုတဲ့ တရား သံုးပါး အက်ိဳးေပးမႈကို ကၽြန္ေတာ္က တန္ဖိုးအျဖစ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီသံုးပါးကို ပေယာဂ တရားေတြလို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ အဲဒီတရားသံုးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုရင္ေတာ့ ပေယာဂသမၸတၱိ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုၿပီး။ အဲဒီတရား သံုးပါး ပ်က္စီးရင္ေတာ့ ပေယာဂဝိပတၱိ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ၾသကာသ ဘုရားရွိခိုးမွာ ပါတဲ့ ဝိပတၱိတရား ၄-ပါးထဲက တစ္ပါးပါပဲ။ သတိ၊ ဝီရိယနဲ႔ ဉာဏ္ တို႔ရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈကို မလိုခ်င္ၾကလို႔ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြ အၿမဲလိုလို ဆုေတာင္းေနၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဆုေတာင္းေန႐ံုနဲ႔ အလိုလို ျပည့္စံုလာမယ့္ တရားေတြေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သတိ၊ ဝီရိယ၊ ဉာဏ္ တို႔နဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္ ဆိုတာ ေလ့က်င့္ယူၾကရမွာပါ။ အဲဒီတရား သံုးပါးက လူတိုင္းမွာ ေမြးရာပါ ပဋိသေႏၶအားျဖင့္လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ပါၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းလည္း ေလ့က်င့္ယူႏိုင္ရင္ တိုးတတ္ပါတယ္။

ေဖာ္ျပပါ တရားသံုးပါ ခ်ိဳ႕ယြင္းရင္ လူ႔ေအာက္တန္းက်စၿမဲပါပဲ။ သံုးပါးစံု ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္းကို မဆိုထားနဲ႔ သတိတစ္ခုတည္းပင္ အလြန္အမင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းလာၿပီဆိုရင္ အဲဒီလူတစ္ေယာက္ဟာ အျခားအရည္အခ်င္းေတြ မည္မွ်ျပည့္စံုေနေသာ္လည္း အေရးပါတဲ့ ေနရာေတြမွာ သံုးလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဝီရိယနဲ႔ ဉာဏ္ ၂-ပါးလည္း ထို႔နည္းတူပါပဲ။ တစ္ပါးပါးက အလြန္အမင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းလာရင္ သံုးစားလို႔ မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

သတိေကာင္းရင္ေကာင္းသလို လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ၊ အေရာင္းအဝယ္ေလာကမွာ ပညရွာရာမွာ စသျဖင့္ ေနရာစံုေအာင္ ေရွ႕တန္းကဦးေဆာင္ၿမဲပါ။ ဝီရိယ အားစိုက္ႏိုင္ရင္ စိုက္ႏိုင္သလို ေနရာတကာမွာ ေရွ႕တန္းက ဦးေဆာင္ေနၿမဲပါ။ ဉာဏ္လို႔ ဆိုရာမွာလည္း ထို႔နည္းတူပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ ေလာကီႀကီးပြားေၾကာင္း သက္သက္ကို ေျပာရင္ေတာ့ ဝိပႆနာဉာဏ္ ကဲ့သို႔ေသာ အျပစ္ကင္းစင္တဲ့ ဉာဏ္ပညာမ်ိဳးတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ အေတြးအေခၚဉာဏ္၊ ျဖတ္ထိုးဉာဏ္၊ ပညာဗဟုသုတ သာမက ဉာဏ္နီ၊ ဉာဏ္နက္ တို႔ပါ အက်ံဳးဝင္ပါတယ္။

သတိ၊ ဝီရိယ၊ ဉာဏ္ သံုးပါးမွာ အျပစ္ကင္းစင္တဲ့ ပေရာဂတရားတို႔သာ ထားရွိၾကရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါလိမၼယ္။ ဒါေပမဲ့ သံသရာအတြက္ အေႂကြးမကင္းေသာ္လည္း သတိ၊ ဝီရိယ၊ ဉာဏ္ေကာင္းလို႔ ၿပိဳင္ဖက္ကို အလဲထိုးထားႏိုင္တာမ်ိဳး၊ လက္ဦးမႈရယူၿပီး ကိုယ္က ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ လုပ္စရာရွိတာေတြ ျပင္ဆင္ထားႏိုင္တာမ်ိဳးဟာလည္း လက္ေတြ႔လူ႔ေလာကမွာေတာ့ အက်ိဳးေပးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီစကားက လက္ေတြ႔ေလာကေတြထဲမွာ ေတြ႔ေနရလို႔သာ ခ်ေရးလိုက္တာပါ။ တကယ္ေတာ့ အကုသိုလ္ အျပစ္ေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ သတိမ်ိဳး၊ ဝီရိယမ်ိဳး၊ ေအာက္တန္းက်တဲ့ ဉာဏ္မ်ိဳးေတြက မထားသင့္ပါဘူး။

စီးပြားရွာမယ္၊ ပညာရွာမယ္၊ တရားရွာမယ္ဆိုရင္ လူေတြက ဒီပေရာဂ တရားသံုးပါးကိုပဲ အားကိုၿပီး ရွာၾကရတာပါပဲ။ တရားရွာတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ပေယာဂတရား သံုးပါးကို ဣေျႏၵ ၅-ပါးျဖစ္ေအာင္ ခ်ဲ႕ၿပီးေျပာရမယ္ထင္တယ္။

သတိဆိုတာကေတာ့ သတိေျႏၵတစ္ပါး အျဖစ္ေရတြက္ပါ့မယ္။ ဝီရိယ ဆိုတဲ့တရားကေတာ့ အားေကာင္းေကာင္း စိုက္ထုတ္ဖို႔လိုတာ မွန္ေပမဲ့ ညီမွ်တဲ့ သမာဓိအား မရွိရင္ စိတ္ကေရွ႕ကိုေစာၿပီး ပ်ံ႕လြန္႔ႏိုင္တာေၾကာင့္မိုလို႔ ဣေျႏၵအားျဖင့္ ဝီရိယရယ္၊ သမာဓိရယ္ ၂-ပါးေရတြက္ရပါမယ္။ ဉာဏ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း သိလြယ္ျမင္လြယ္တဲ့ ထက္မ်က္တဲ့ ဉာဏ္ပညာ လိုအပ္တာမွန္ေသာ္လည္း ပညာဉာဏ္က လြန္ကဲၿပီး ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ အေပၚၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္ သဒၶါတရား မထားရွိႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ တရားထူးရႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဉာဏ္ဆိုတဲ့ ပေရာဂတရားအေၾကာင္းေျပာရင္ ဣေျႏၵအားျဖင့္ ပညာႏွင့္ သဒၶါဆိုၿပီး ၂-မ်ိဳး ေျပာရပါလိမၼယ္။

အခုကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို အသံုးခ်သြားမယ္ဆိုရင္ ပေယာဂ တရားေတြဟာ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး မွာသာမက တရားထူး တရားျမတ္ရရွိသည္အထိ ေက်းဇူးျပဳနိုင္ၾကပါတယ္။

ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူ႔ဘဝေအာက္ နိမ္႔က်တဲ့ ငရဲတိရိစၧာန္ဘဝေတြဟာ ေရွးက အကုသိုလ္ကံေႂကြးေတြ ဆပ္ေနရတဲ့ ဘဝမ်ိဳးပါ။ အဲဒီဘဝမ်ိဳးေရာက္ခါမွ ပေယာဂတရား သံုးပါး အားထုတ္ေနလို႔လည္း အက်ိဳးေက်းဇူး တစ္စံုတရာ ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူ။

နတ္ျဗဟၼာဘဝေတြရရွိတဲ့ ကာလဟာလည္း ေရွးက ျပဳဖူးတဲ့ ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေတြကို စံစားေနရတဲ့ ကာလျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးက ကုသိုလ္ကံေကာင္းရင္ေကာင္းသလို ပိုမိုသာလြန္တဲ့ ဘံုဗိမာန္တို႔နဲ႔ေနၾကရၿပီး ကိုယ္ေရာင္ ကိုယ္ဝါလည္း သာလြန္ၾကတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ လက္ေတြ႔ ပေယာဂတရားတို႔ကေတာ့ လြန္စြာ အက်ိဳးမေပးတတ္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားအေလာင္ေတာ္တို႔ ကဲ့သို႔ေသာ ပါရမီျဖည့္လိုသူေတြဟာ အခါအားေလွ်ာ္စြာ လူ႔ျပည္ကို ဆင္းၿပီး ပါရမီအလုပ္ေတြကို ႀကိဳးစား ျဖည့္ဆည္းၾကရပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ စာေပမွာ လာရွိတဲ့ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ အနက္မွ လူ႔ဘဝဟာ ပေယာဂတရားသံုးပါး အက်ိဳးေက်းဇူးကို လက္ေတြ႔အေနအားျဖင့္ေရာ သံသရာအတြက္ပါ အေကာင္းဆံုး ခံစားစံစားႏိုင္တဲ့ ေနရာျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဖန္ဆင္းရွင္ဝါဒကို လက္ခံသူမ်ားအေနနဲ႔လည္း က်မ္းဂန္မွာ လာရွိတဲံွ ဖန္ဆင္းသူအပါအဝင္၊ ဖန္ဆင္းခံ အမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ ဘဝကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူ႔ဘဝသည္သာ ပေရာဂတရား သံုးပါးတို႔ရဲ႕ အားအေကာင္းဆံုးေသာ ဖန္ဆင္းခံဘဝဆိုတာေတြ႔ရမွာပါ။

ေဖာ္ျပပါ သတိ၊ ဝီရိယ၊ ဉာဏ္ ဆိုတဲ့ ပေယာဂတရားသံုးပါးတို႔ကို အျပစ္ကင္းစြာ အားထုတ္ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ၾကၿပီး စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ပညာဗဟုသုတႏွင့္ ျမတ္တရားတို႔ပါ ရွာေဖြႏိုင္ၾကပါေစ။

0 comments:

Post a Comment