Friday, September 18, 2009

ေစ်းကြက္၀င္ပညာေရးစနစ္ (၂)

ေစ်းကြက္၀င္ပညာေရးစနစ္ (၂)
အခုဆက္ေျပာမယ့္ အပိုင္းကေတာ့ နည္းပညာတကၠသိုလ္နဲ႔ ပိုဆိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ျပည္တြင္းျဖစ္ေတြက အရည္အခ်င္းည့ံေနေတာ့ နိုင္ငံျခားျဖစ္ပစၥည္းဆိုမွ အထင္ႀကီးတာက ေတာ္ေတာ္ အေျခအေနဆိုးေနၿပီ။ အခုဆိုရင္ ကေလးကစားစရာ ပစၥည္းေတာင္နိုင္ငံျခားက ၀ယ္လာမွ (ပို႔ေပးမွ) ဂုဏ္ရွိသလိုျဖစ္ေနၿပီ။ နိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြက အရာရာမွာကိုယ့္ထက္ တိုးတတ္ေနၾကေတာ့ သူတို႔ဆီက လာတဲ့ ပစၥည္းေတြက ပိုေကာင္းေနၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ သႀကၤန္ပြဲအတြက္ ေရႁပြတ္ထုတ္တဲ့ လုပ္ငန္းကိုေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံက ေရွ႕တန္းက ဦးေဆာင္မေနရင္ေတာင္ ေနာက္ေတာ့က်မေနသင့္ဘူးထင္တယ္။ ခုေတာ့ ဒါကိုလည္း နိုင္ငံျခားကပဲ ၀ယ္သံုးေနရတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နည္းပညာတကၠသိုလ္က သက္ဆိုင္ရာဌာနေတြ ဘာေတြလုပ္ေနၾကလဲ။ အျခားအဆင့္ျမင့္တဲ့ သုေတသနေတြလုပ္ေနရတာနဲ႔ အလွမ္းက်ယ္အလယ္လပ္ ျဖစ္ေနတာလား။ ဘာအခက္အခဲေတြမ်ား ရွိေနၾကလို႔လဲ။ တကယ္ဆိုရင္ ဒီလိုပစၥည္းမ်ိဳးကို ျပည္တြင္းတကၠသိုလ္ေတြက ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားတဲ့ နည္းပညာေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းကစက္႐ံုေတြမွာပဲ အေကာင္းဆံုး ထုတ္လုပ္နိုင္သင့္ပါတယ္။ (႐ိုးရာသႀကၤန္ သံခ်ပ္ကလည္း နိုင္ငံျခားကလာမွ နားေထာင္လို႔ ရေတာ့တယ္လို႔ စဥ္းစားမိေတာ့ ေရႁပြတ္ကိုနိုင္ငံျခားက ၀ယ္သံုးရတာလည္း မဆန္းပါဘူး လို႔ေျပာလို႔လည္းရမလားမသိဘူး။) ႐ိုးရာပြဲေတာ္အတြက္ ကေလးကစားစရာကို ျပည္ပကတင္သြင္း ေနရတဲ့ အျဖစ္က ျမန္မာစာေကာင္းေကာင္းတတ္ျခင္ရင္ လန္ဒန္ယူနီဗာစီတီ သြားတတ္ရတယ္ဆိုတာမ်ိဳးလို ျဖစ္ေနၿပီ။
ဒီအေၾကာင္းေတြက ေျပာရရင္အမ်ားႀကီးပဲ။ ေက်ာင္းသားသံုးစာေရးကိရိယာ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသားသံုး T-square, set-square ေတြအျပင္ ေပတံကအစ ျပည္တြင္းမွာ ထုတ္လုပ္နိုင္ေအာင္ မႀကိဳးပန္းၾကဘူးထင္တယ္။ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားမလံုေလာက္မႈ ေၾကာင့္ေစ်းကြက္၀င္လာတဲ့ ပစၥည္းေတြ (ဥပမာ ..အေရးေပၚလွ်ပ္စစ္မီးအိမ္၊ မီးအားျမွင့္စက္၊ UPS) ကိုလည္း ျပည္တြင္မွာထုတ္လုပ္တာလည္း ရွိေတာ့ရွိပါလိမၼယ္။ ဒါေပမယ့္ တ႐ုတ္နိုင္ငံက ၀ယ္ယူရတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္ထင္တယ္။ မီးအားမျပည့္တာက ျမန္မာျပည္ရဲ႕ သီးသန္႔ကိုယ္ပိုင္ျပႆနာပါ။ အခုေျပာခဲ့တဲ့ ပစၥည္းေတြက အျခားနိုင္ငံမွာဆိုရင္ သိပ္ေရာင္းရမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒီပစၥည္းထုတ္လုပ္ဖို႔နည္းပညာဆိုတာ၊ ဒီပစၥည္းေတြထဲက circuit ဆိုတာေတြဟာ ျမန္မာေတြလိုက္လို႔ မမီနိုင္ေလာက္ေအာင္ ခက္ခဲျမင့္မားေနတာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး။ မဟာတန္း ပါရဂူတန္းေတြလည္း ဖြင့္လစ္သင္ၾကားေနတယ္ဆိုေတာ့ သုေတသနလုပ္ငန္းေတြလည္း လုပ္ေတာ့ လုပ္ေနၾကမွာပါ။ မိမိတို႔ရဲ႕ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ မိမိတို႔ျပည္သူေတြၾကားက ျပႆနာေတြကို ေလ့လာမႈအားနည္းေနၾကၿပီး ေက်ာင္းျပထမ္းခ်က္ ၿပီးဆံုးေအာင္သင္တာေလာက္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္ေနရတာမ်ားတယ္ ထင္ပါတယ္။
ေစ်းကြက္၀င္ပညာေရးစနစ္ ပို႔စ္ကို ေရးရတဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိသေလာက္ ေျပာျပခ်င္လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနဆဲ ဆရာ ဆရာမေတြကို အျပစ္ေျပာလိုျခင္းမရွိပါ။ သူတို႔မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားသလို (ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားသည္ထက္ ပိုေကာင္းေသာ )အေတြးေတြရွိ ေနနိုင္ပါတယ္။ အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္မပါ ျဖစ္ေနရတဲ့ အေနအထားေတြလည္း ရွိနိုင္ပါတယ္။ အျပင္ကေ၀ဖန္သူဆိုတာ အမွန္တကယ္အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ လူေလာက္ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္အခက္အခဲကို နားမလည္းနိုင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီပို႔စ္မွာအားနည္းခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနနိုင္ပါတယ္။
(အနာဂါတ္တြက္ ရင္ေသြးငယ္မ်ား ပို႔စ္မွာ comment ေရးခဲ့စဥ္က အေျခခံပညာ အဆင့္မွာ လက္ေတြ႔ဘ၀အတြက္ အမွန္တကယ္ အသံုး၀င္မယ္ထင္ေသာ အေၾကာင္းအရာေတြကို တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက မေျပာခဲျဖစ္တာေလးကို ဒီမွာနည္းနည္းေျပာလိုပါတယ္။ က်ား/မ သဘာ၀ အသက္အ႐ြယ္အလိုုက္ ေတြ႔ႀကံဳရတတ္တဲ့ က်န္းမာေရးျပႆနာေတြ၊ အိမ္ေထာင္ရွင္ေတြသိထားသင့္တဲ့ က်န္းမာေရး အသိပညာေတြဆိုတာကိုလည္း ( ဆရာ၀န္အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပညာေပးစာအုပ္ႀကီးေတြ ေရးသားထုတ္ေ၀ေနတာ ရွိေပမယ့္) အစိုးရပညာေရးမွာေတာ့ (အေျခခံအဆင့္ေရာ အဆင့္ျမင့္ပညာအဆင့္မွာပါ) လံုး၀မပါ၀င္တာေတြ႔ရပါတယ္။ လူငယ္တခ်ိဳ႕ၾကားမွာဆိုရင္လည္း အဲဒီလိုပညာေပးစာအုပ္ေတြ ဖတ္ရမွာ (ေမးျမန္းေဆြးေႏြးရမွာ) ကိုရွက္ရမွာလို ေၾကာက္ရမွာလိုထင္ေနၾကတယ္။ လူတိုင္းနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အသိပညာေတြဆိုရင္ အေျခခံပညာ အထက္တန္းအဆင့္ ကတည္းက စနစ္တက် သင္ေပးလိုက္သင့္တယ္ထင္ပါတယ္။)

0 comments:

Post a Comment